KRETSLOPPETS TRÄNINGSKVÄLLAR

Ta chansen att träna i grupp inför Kretsloppet!
Tolv torsdagar under våren och sommaren bjuder Kretsloppet i samarbete med SOK Knallen på träningspass med ledare. Alla är välkomna och kan delta, oavsett om du är nybörjare eller van löpare.

SOK Knallen håller i passen som är uppbyggda på uppvärmning med vissa inslag av löpteknik, styrka och rörlighet. Vi kommer att lotta ut fina priser i samband med träningspassen så bara det är en anledning till att komma och prova.

Det viktigaste med dessa pass är att alla blir sedda och peppade samt att alla känner sig välkomna, särskilt de som inte varit på träningarna tidigare. Det kommer ledarna att se till. Vi delar in oss i olika grupper utifrån löpvana.

Intervallträning i grupp
Första träningskvällen blir det ett lugnare träningspass och resterande pass är det intervaller på schemat.

En vanlig missuppfattning bland nybörjare och motionärer är att intervallträning bara är till för elit och elitmotionärer. Fel, fel, fel. Så länge du springer regelbundet 1-2 dagar i veckan är högintensiv träning ett utmärkt tillfälle för att ta din löpning till nya nivåer. Dessutom är känslan efter ett intervallpass i grupp helt fantastisk. Pröva så får du se! 

Ansvarig från Kretsloppet: Erik Wickström, 0702-380059
Ansvarig från SOK Knallen: Hans Anell

Ta chansen att träna i grupp inför Kretsloppet!
I samarbete med SOK Knallen erbjuder Kretsloppet träningspass med ledare. Alla är välkomna och kan delta, oavsett om du är nybörjare eller van löpare.
SOK Knallen håller i passen som är uppbyggda på uppvärmning med vissa inslag av löpteknik, styrka och rörlighet.
Det viktigaste med dessa pass är att alla blir sedda och peppade samt att alla känner sig välkomna, särskilt de som inte varit på träningarna tidigare. Det kommer ledarna att se till. Vi delar in oss i olika grupper utifrån löpvana.

Ansvarig från Kretsloppet: Jana Belohlavek 033-12 04 10
Ansvarig från SOK Knallen: Joel Blom M: +46 70 595 44 14

Söndag 8/5
Söndag 8/5

Fartlek (platån Rya Åsar)
kl 10 samling parkeringen mellan tennishallen/ borås arena

Tisdag 10/5
Tisdag 10/5

Intervall, tröskel 2x14 min (vid Byttorpssjön)
kl 18 samling vid Byttorps IF

Tisdag 14/6
Tisdag 14/6

Intervall parstafett (på Ryavallen)
kl 18 samling vid Ryahallen

Tisdag 21/6
Tisdag 21/6

Intervall 9x3 min (Almenäsvägen)
kl 18 samling vid Ryahallen

Torsdag 11/8
Torsdag 11/8

Fartlek
kl 18 samling vid Kransmossens friluftsgård

Torsdag 18/8
Torsdag 18/8

8 km löpning
kl 18 samling vid Kransmossens friluftsgård

Tisdag 23/8
Tisdag 23/8

Intervallträning
kl 18 samling vid Ryahallen

Torsdag 1/9
Torsdag 1/9

Löpning 10 km (terräng)
kl 18 samling vid Kransmossens friluftsgård

Torsdag 8/9
Torsdag 8/9

Löpning 10 km (asfalt/grus)
kl 18 samling vid Kransmossens friluftsgård